torsdag 9. oktober 2008

Drøm ble virkelighet?

I natt drømte jeg at jeg spiste pannekaker! (matvrak?)
Så det første jeg gjorde i morgest når jeg stod opp var å lage pannekakerøre.
For å ikke føle meg sååå usunn laget jeg den grove varianten.


4 egg
1,5 dl sammalt hvete(grov)
1,5 dl hvetemel
1/2 ts salt
5 dl melk

Bland alle ingrediensene sammen og rør til røren er helt glatt. (husk at siden røren er grov blir den aldri heeelt glatt) Om du vil kan du også tilsette havregryn for å få røren grovere.
Vi hadde ikke mer havregryn igjen, så jeg prøvde med kornflakes. Det var faktisk veldig godt ;)

Pannekakene stekes i smør eller olje, og kan for eksempel serveres til is, sukker eller syltetøy..
Forresten så er de utrolig gode med Freia's karamell topping.

9 kommentarer:

Mathilde Dahl sa...

skulle liksom være sunn hun, smarta også kliner'a på med caramell topping lisom :*søtis du å sjø

Karine sa...

hehe :D ordet sunn er ikke rett å bruke da.. ingen pannekaker er sunne. men sunnere ;p

Anonym sa...

oppdater bloggen diiiin !

Ellen sa...

vard et sånne pannekaker jeg og du lagde engang ?:D

Karine sa...

neei, ny oppskrift ;p

Anonym sa...

har utvekslingsstudenten kommet nå? fortell litt om henne da:))

Ellen sa...

oppdater nåa karriot :*

Anonym sa...

nå fikk jeg lyst på pannekaker :-(

karrokarro.blogg

Karine sa...

har ikke tiid