mandag 19. januar 2009

Litt om kickboxing

I dag var jeg og Maria på kickboxing for første gang!
Det var sinnsykt morsomt! Vi lærte utrolig mye på kort tid. Kickboxing er noe jeg har hatt lyst til å prøve lenge, og jeg ble drit glad når jeg så at det kom på timeplana til våren.

Litt om hva vi gjorde:
Først varmet vi opp ved å løpe rundt i en ring og gjorde helt vanlige oppvarmingsøvelser. Så begynte vi å bokse i luften. Etter oppvarmingen delte vi oss opp i 2 grupper, nybegynnere og videregående. Jeg valgte selvfølgelig nybegynner gruppa. Etter det gikk vi sammen to og to. En holdte "puta", mens den andre hadde på seg hanskene og bokset. Etter vi hadde bokset på forskjellige måter begynte vi og lære noen spark.

Vi hadde det gøy, noe som resulterte til at tiden gikk fort. Treningen var hard, på en litt annenledes måte. Jeg ble veldig fort anpusten og svett, men ikke sliten på samme måte som f.eks. løping og aerobic, noe som var motiverende.

Treneren var utrolig god. Han gikk rundt i rommet, og veiledet oss når vi gjorde noe feil. Han var også veldig god til å forklare f.eks. hvorfor handa skal være der, og hvorfor du skal gjøre sånn.


foto: www.fitness.larrywestcott.com

Min konklusjon er at kickboxing er for alle, nybegynnere og viderekommende. Treningen er veldig god både psykisk og fysisk. Man trener både styrke, koordinasjon, balanse og timing samtidlig, altså det er en veldig alsidig treningsform. Anbefales!

6 kommentarer:

Frankiee sa...

det jeg sa det ;D er drit arti, og instruktøren er drit flink

Karine sa...

haha, du har ikke sagt til meg at du har vært på kickboxing? ;p

Anonym sa...

ojs, så spennende da ;D du må ta meg med dit en gang.. ;)

Karine sa...

jaa, klart ;)

Anonym sa...

Hvor og når? Kunne jeg virkelig tenkt meg å prøve :D

Karine sa...

Treningssenteret Kristiansund, tirsdager kl. 1715 og torsdager kl. 1730.